Děkujeme za podněty k obsahu nového webu!

Děkujeme za podněty k obsahu nového webu!
Datum od: 22.8.2017 00:00

Přes 700 účastníků se v průběhu července a srpna zapojilo do dotazníkového průzkumu a svými názory tak aktivně přispělo k vytvoření obsahu nové webové prezentace biskupství českobudějovického.

Až 89% respondentů hledá církevní tématiku na internet jako na hlavním informačním kanálu. Účastníci průzkumu pak uvítají události z biskupství a diecéze, události o místní i globální Církvi, o její veřejné činnosti. Dále o významných svátcích a rovněž informace a návody k tzv. „životním situacím“ jako je křest, svatba ad. V dotazníkovém šetření tuto možnost hledala až ⅕ respondentů.

Vaše názory zohledníme při přípravě nové webové prezentace.

 

Průzkum proběhl dvojím způsobem:

Focus Group

Se zástupci cílových skupin jsme provedli moderovanou debatu nad stávajícími webovými stránkami a možnostmi, které by tito respondenti uvítali.

Veřejný uživatelský dotazník

Zaměřili jsme jej na sběr informací ve velkém množství. Jak na námi nabízený obsah pohlížejí velké skupiny lidí a jaký tip informací by uvítali. Díky dotazníku jsme získali dostatečně hodnotný vzorek názorů, které při tvorbě nových stránek zohledníme.

 

Shrnutí:

Věřící lidé v českobudějovickém regionu

Skupina věřících uživatelů, kterým je budějovická diecéze blízká a často o ní hledají informace. Informace, které je nejčastěji zajímají:

  • Události, které se v rámci biskupství a diecéze konají – ať už přímo lokálně v Českých Budějovicích, tak i v ostatních vikariátech (kulturní akce, významné poutě, významné mše atd.).
  • Církevní informace v globálním přesahu – významné události nebo aktuality, které se odehrávají na celorepublikové nebo i zahraniční úrovni (biskup, papež, Vatikán, atd.).
  • Jak církev pomáhá a kde – informace o sbírkách, co se za ně realizovalo, kde a kdo za nimi stál.
  • Struktura a informace o organizaci samotné – kdo je hlavním biskupem, kdo vede církev, jak se církev organizačně dělí atd.
  • Bohoslužby – lidé o tyto informace jeví zájem, ale většina z nich využívá již k tomu určený portál cirkev.cz.

 Široká veřejnost v Jihočeském regionu

Skupina účastníků z řad široké veřejnosti – bez vztahu k církvi či určené víry.

  • Uvítají informace o některých událostech, které mají s církví spojené a hledají je. Jsou to zejména významné svátky jako Velikonoce nebo Vánoce. Lidé často hledají význam, co to znamená, proč se slaví, zda je s tím spojená nějaká událost atd.
  • Informace k tzv. „životním situacím“ – v případech, kdy uživatelé vstupovali např. do manželství s osobou církevně zaměřenou, rádi by nalezli informace o: církevním svatebním obřadu, křest dítěte nebo případném rozvodu. V dotazníkovém šetření tuto možnost hledala až ⅕ respondentů.

 Výsledky z dotazníkového šetření:

  • Až 89% respondentů využívá pro hledání církevní tématiky internet jako hlavní informační kanál.
  • Lidé potom nejčastěji hledají (TOP 3): aktuální dění, bohoslužby, akce a pozvánky.
  • Z pravidelného dění poté nejčastěji hledají: kulturní akce, informace z diecéze, mimořádné události a církevní obřady.
  • Ze skupiny věřících a nevěřících respondentů ví, jak pomáhá církev svému okolí průměrně pouze 19%.
  • 64% respondentů by rádo církevní instituci viděla na sociální síti. Z toho 88% procent na Facebooku.